O zajęciach
Podczas zajęć wykorzystujemy elementy Teorii Uczenia się Muzyki Edwina Eliasa Gordona do nabywania umiejętności muzycznych tj. odpowiednia intonacja (czysty śpiew) poruszanie się w pulsie (poczucie rytmu). Rozwijamy swoją muzykalność nie tylko poprzez śpiew, ale także ruch, oddech, ćwiczenia rytmiczne i tonalne. Uczymy się podstawowych muzycznych pojęć oraz notacji muzycznej, a to wszystko we właściwej naturalnej kolejności, dzięki czemu dzieci mogą uniknąć frustracji związanych z nauką muzyki. Stawiamy na ROZUMIENIE muzycznych reguł syntaktycznych tj. logiczne następstwa między dźwiękami, które jest niezbędne do rozumienia zapisu muzycznego (tak jak w przypadku języka – najpierw uczymy się mówić i rozumieć słowa, a dopiero później czytać i pisać). Pracujemy nad emisją głosu, odpowiednią postawą podczas śpiewu, właściwym oddechem, barwą itp. Pracujemy nad repertuarem, który wykorzystujemy podczas akademii, występów, konkursów zgodnie z wydarzeniami w kalendarzu rocznym w Ośrodku Kultury oraz poza nim.
Prowadząca: Aleksandra Stróżyk

Aleksandra Stróżyk
Prowadząca zajęcia
Od dziecka jestem związana z muzyką – kształciłam się w Szkole Muzycznej I stopnia w Gorlicach, a następnie w Szkole Muzycznej II stopnia w Jaśle, a moim instrumentem jest fortepian. Swoją muzyczną drogę kontynuowałam studiując Muzykologię na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz Norwegian Folk Music na University College of Southeast Norway w Rauland. Ukończyłam także Studium Pedagogiczne UJ. Od 7 lat zajmuję się prowadzeniem zajęć umuzykalniających dla dzieci w każdym wieku, co stało się moją prawdziwą pasją. Ukończyłam kurs Aktywnego Słuchania Muzyki w koncepcji Batti Strauss, a od pewnego czasu fascynuje się Teorią Uczenia się Muzyki (MLT – Music Learning Theory) Edwina Eliasa Gordona, którą ciągle zgłębiam. Jestem absolwentką Certyfikowanego Rocznego Kursu Gordonowskiego w renomowanym Instytucie Gordonowskim we Wrocławiu. Prowadzę także działalność edukacyjną w socialmediach pn. „ale_muzykalnie”. Możecie tam znaleźć ciekawostki muzyczne związane z teorią gordonowską, a także lepiej mnie poznać.